Hálózatelemzéssel a szervezetfejlesztésért
A novemberi Humán Klub ülésen egy másfél órás, csoportokban elvégzett workshop keretében a tagok a klubon belüli kapcsolódásaikat mérték fel és elemezték ki.
A novemberi Humán Klub ülésen egy másfél órás, csoportokban elvégzett workshop keretében a tagok a klubon belüli kapcsolódásaikat mérték fel és elemezték ki.
A Dél-Dunántúli Gépipari Klaszter (menedzsment szerve: PBKIK) tagja a 1991-ben alakult, mára mintegy 100 fő munkavállalót foglalkoztató, 1,4 Mrd Ft árbevételt elérő GLT Delta Kft. több mint 1 éve kezdte
A hotel működtetéséért felelős Mohácsi Városgazdálkodási és Révhajózási Nonprofit Kft. a kisebb felújítási, javítási munkálatokat már elvégezte, személyzet felvétele is zajlik. A tervek szerint december 1-én nyithat újra a szálloda.
Az idén januárban megalakult Baranyai Gasztronómiai Klaszter negyedik taggyűlését tartotta november 2-án. Az eltelt időszakban a klaszter 5 fős elnöksége 21 alkalommal ült össze és vitatta meg a tagok aktuális
Megyei és helyi kitüntetésekre szóló javaslatokról született döntés, valamint szó esett a következő évre tervezett szakmabemutató kiállításról a kamara mohácsi elnökségének legutóbbi, Selyemgyár Kulturális Negyedben megtartott ülésén.
A Mohácsi Busójárást 2022. február 24. és március 1. között rendezik meg. A szervezők már készülnek a jövő évi rendezvényre, elindult a jelentkezés azon vállalkozók számára is, akik a helyszínen
A PBKIK önkéntes tagja, pécsi székhelyű Soft Flow Kft. (SF) a FOSS csoport (FOSS Analytical A/S) tagjaként a cégcsoport kutatás-fejlesztési leányvállalata.Az elmúlt 20 év során, a Soft Flow Kft. kisvállalkozásból
Festő, mázoló és tapétázó mestervizsgát tartottak a Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara szervezésében 2021. október 12-én a Baranya Megyei SZC Pollack Mihály Technikum és Kollégium tanműhelyében.
Augusztusban jelent meg és szeptember 1-jén lépett hatályba a 34/2021-es ITM rendelet az egyes ipari és kereskedelmi tevékenységek gyakorlásához szükséges képesítésekről, mely sok esetben megváltoztatta az egyes gazdasági tevékenységek tekintetében
Október 7-én szakmai látogatást tett kamaránkban a Győr-Moson-Sopron Megyei Kereskedelmi és Iparkamara (GYMSMKIK) Ipari Tagozatának elnöksége, a delegációt az Iparfejlesztési Bizottság látta vendégül.
Friss tematikával, új tervekkel és aktuális HR kérdésekkel tért vissza a kamara Humán Klubja a nyári szünet után.
Egy új városkártya-rendszer bevezetését tervezi az Önkormányzat. A rendszer bevezetésével a városlakók és az ide látogató turisták juthatnak kedvezményekhez, ezen túl az elfogadóhelyi partnerhálózat révén a települési fogyasztás- és gazdaságélénkítés
Vegyen részt Ön is az MKIK GVI 2021. októberi konjunktúra kutatásban!
A kamara mohácsi elnökségének legutóbbi ülésén a testület áttekintette még ez évben hátralévő feladatait. Szó esett az új szakképzési rendszer tapasztalatairól, minimálbér emelés kis-, és középvállalkozókat érintő problémáiról.
A Covid utáni első delegáció az Indonéz Köztársaság Nagykövetségéről érkezett a Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamarához a héten. A küldöttség elsődleges feladata volt a vállalkozói üzleti partnerségi kapcsolatok előmozdítása, melyre számos
Az egykori pécsi Gyógyszertári Központból nőtte ki magát a pécsváradi PannonPharma Kft., amelyet dr. Blazsits Gyula gyógyszerész, a Galenusi Laboratórium vezetője hozott létre a cég első igazgatójával, dr. Szepesy Gáborral közösen. Az ipari termelést 1995-ben indították el. A pécsváradi üzem 2000-ben kezdte meg működését, generikus gyógyszerek gyártásával. Első saját fejlesztésű termékük 1996-ban, a ma hazánkban legnagyobb doboz számban eladott Panalgorin láz- és fájdalom csillapító tabletta volt.
Közeledik az év végi céges ajándékozási időszak, amikor sokaknál gondot jelent, hogy mivel köszönjék meg a munkatársaiknak, a partnereiknek az egész éves munkájukat. A bor – akár céges logóval ellátva – még mindig jó választásnak bizonyul, emellett kedvelt ajándék a vállalkozás működési területéhez illeszkedő logózott ajándéktárgy, azonban az utóbbi években mind többen keresik a helyi termékeket ünnepi csomagolásban. Kovács Boglárka Dórával, a Villányi Borvidék marketingvezetőjével arról beszélgettünk, hogy év vége felé megélénkül-e az egyesületi tagok termékei, szolgáltatásai iránt a kereslet,
Puch Eszter és Puch-Hardy Orsolya személyében két új tulajdonosa is van a KidsOasis védjegynek. A KidsOasis 2013-ban alakult az akkor még korántsem ennyire gyerekközpontú utazási piacon. A korábbi tulajdonosai a gyerekbarát szolgáltatások magyarországi népszerűsítését, a szálláshelyek ennek megfelelő minősítését és a szálláshely-szolgáltatások az utazók felé érthető nyelven való ismertetését tűzte ki célul. Ez a folyamat a Covidig tökéletesen működött, a világjárvány azonban, mint oly sok mindent, ezt a vállalkozást is kicsit háttérbe szorította. A két új tulajdonossal a védjegy új
Több mint 600 futó és több mint 200 fő látogató részvételével rendezte meg a hagyományokhoz hűen szeptember végén a Holcim Magyarország Kft. jótékonysági futóversenyét és nyílt napját a Királyegyházi Cementgyárban. Az „Együtt Gyermekeinkért” Szentlőrinc–Királyegyháza Jótékonysági Futóverseny a Holcim Királyegyházi Cementgyárának parkolójában zajlott. A korábbi évek sikeres együttműködését követve – idén is – a Királyegyháza Felvirágoztatásáért Közalapítvány, Királyegyháza és Szentlőrinc települések önkormányzatai, valamint a Holcim Magyarország Kft. közösen szervezte meg az eseményt a helyi civilek bevonásával.
Alig pár hét és itt a következő fontos határidő, ami további feladatokat is jelent minden a 2023. évi XXIII. törvény a kiberbiztonsági tanúsításról és a kiberbiztonsági felügyeletről szóló jogszabály (Kibertantv ) által érintett szervezet életében.
Gondolkodtál már azon, hogy a jelenlegi marketing stratégiád vajon megállja-e a helyét a marketing piacon? Vagy egyáltalán, amit Te stratégiának gondolsz, az valóban az is? Az RG-STÚDIÓ online marketing ügynökség szakértői egy olyan bárki számára elérhető videósorozatot hoztak létre, amivel Te is felmérheted a stratégiád helyzetét és új szakértői látásmódra tehetsz szert. Berek Péter, az RG-STÚDIÓ értékesítői vezetője arról mesélt, miért válik ez minden vállalkozás hasznára majd, akár már az év végi hajrában (is)!
2023 tavaszán is megrendezzük a hagyományokra épülő szakmaismereti versenyeinket. 5 ágazatban tehetik próbára magukat a gyerekek!
A WSIS (World Summit on the Information Society) Fórum idén is kiírja a WSIS Egészséges időskorért innovációs díját. A díj olyan IKT megoldásokra összpontosít, amelyek kifejezetten a 60 év felettiek igényeit elégítik ki az aktív és elkötelezett életvitel elérése és fenntartása érdekében.
A Dél-Dunántúli Gépipari Klaszter (menedzsmentszerv: PBKIK) újdonsült tagja, a H-Penta Kft. 2015-ben alakult, fő tevékenységi körei a fémipari, mezőgazdasági, vízügyi és kommunális gépek fejlesztése, gyártása és forgalmazása, valamint karbantartása és javítása.
január 1-én elstartolt a félvezetők gyártási folyamatainak optimalizálását, valamint újrahasznosítását megcélzó nemzetközi projekt.
A Kamarai Oktatási Központ 2023 tavaszán az alábbi képzéseket kínálja a Baranyában és a Dél-Dunántúli Régióban működő KKV-k számára: Hatékony marketingmegoldások KKV-k számára A képzés célja naprakész marketing alapismeretek közvetítése, eszközök, módszerek bemutatása és megismertetése, valamint a marketing gyakorlata terén alapszintű jártasságok kialakítása a tanfolyami résztvevőkben. A képzés további célja a szemléletformálás, olyan korszerű, a KKV-k munkatársai számára könnyen adaptálható és alkalmazható ismeretek, készségek és gyakorlat biztosítása, melynek segítségével sikeresen tudják támogatni vállalkozásuk, szolgáltatásaik piaci megjelenését, online és offline jelenlétét, marketingkommunikációját. A képzés olyan szintű tudásalapot biztosít a résztvevők számára, melynek segítségével a képzést követően önállóan is képesek ismereteiket bővíteni a témában. Képzés tervezett időpontja: 2023. március 7-8-9., 21 óra. Jelentkezési határidő: 2023.03.01. Minőségirányítás A képzés célja kiemelten a kis- és középvállalkozások minőségkultúrájának fejlesztése azzal, hogy közérthetően, tömören összefoglalja a minőséggel és minőségirányítással kapcsolatos legfontosabb tudnivalókat és gyakorlati módszereket. Képzés tervezett időpontja: 2023. március 28-29-30., 21 óra. Jelentkezési határidő: 2023.03.20. Minőségirányítási belső auditor A képzés célja kiemelten az MSZ EN ISO 9001:2015 szabvány szerinti minőségirányítási rendszert bevezetni szándékozó, vagy már működtető kis- és középvállalkozások minőségkultúrájának fejlesztése azzal, hogy közérthetően, tömören összefoglalja a minőséggel és minőségirányítással, továbbá az auditálással kapcsolatos legfontosabb tudnivalókat és gyakorlati módszereket. Képzés tervezett időpontja:
A nemzetközi Spitzer-csoport tagjaként a Dél-Dunántúli Gépipari Klaszter (menedzsmentszerv: PBKIK), a Spitzer Silo Pécs Kft. 1992 óta gyárt és javít alumínium silójárműveket. Különböző iparágak megrendelői, például élelmiszeripari és építőipari vállalkozások stabilan lekötik a Spitzer Silo Pécs Kft. kapacitásait, sőt, idén bővüléssel kalkulálnak, ezért új lelkes munkatársakat keresnek hegesztő és lakatos feladatok elvégzésére.
A 2023. január 1. napjától esedékessé váló helyi iparűzési adóelőleg és helyi iparűzési adó fizetési kötelezettség a Magyar Államkincstár (a továbbiakban: Kincstár) által az önkormányzat részére e célból euró vagy amerikai dollár devizanemben történő adófizetésre nyitott számlára történő átutalással is teljesíthető.
A Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara – a megyei gazdaságra optimalizálva erőforrásait – segíti és szervezi a vállalkozások életét, támogatja a vállalkozások fejlődését. Sokrétű szolgáltatási rendszerünk a regisztrált, a kamarai hozzájárulást megfizető vállalkozások számára is elérhető. A gazdasági közélet vezetőjeként felelősségünk van a helyi gazdaság fejlesztésében, saját kompetenciáink mentén azért mindent meg is teszünk. Keresse szolgáltatásainkat a kamarai weboldalon és a hírlevélben, ahol minden héten friss és releváns információkkal szolgáljuk a cégeket. A kamarai belső üzleti közösség (önkéntes tagság) számára további, a szakmai munkájukat segítő szolgáltatásokat és információkat biztosítunk. Regisztrált vállalkozások számára az alábbi szolgáltatásokat nyújtjuk: tájékoztatjuk az egyéni vállalkozókat a végezni kívánt tevékenységükhöz kapcsolódó, szükséges végzettségekről, bejelentésekről és engedélyekről (KAVIR rendszer) építőipari vállalkozások regisztrációját segítjük a legális hazai és külföldi munkavégzés érdekében vállalkozásra szabott tájékoztatást adunk az elérhető pályázatokról tanácsot adunk a kamaránál intézhető Széchenyi Kártya hitelkonstrukciókról segítséget nyújtunk hazai és nemzetközi (Enterprise Europe Network) partnerkeresésben kamarai szakmai igazolásokat és kereskedelmi dokumentumokat adunk ki (ATA, származási bizonyítvány, tevékenység végzése – angol, német, francia nyelven) pályázat esetén plusz pontokat jelentő igazolást adunk ki (pl. nemzetközi üzletember találkozón való részvételről) válaszolunk a szellemitulajdon-védelemmel kapcsolatos kérdésekre teljes körű tájékoztatást és tanácsadást nyújtunk a duális képzéssel, felnőttképzéssel, pályaorientációval és életpálya-tervezéssel kapcsolatban támogatjuk és segítjük a vállalkozások duális képzőhellyé válását és működését a vonatkozó jogszabályok alapján szervezünk mesterképzéseket, gyakorlati oktatói képzéseket és
Minden gazdasági szereplő számára fontos, hogy tisztában legyen a területére vonatkozó jogszabályi előírásokkal, változásokkal. Alábbiakban az előző hetekben aktuális gazdasági témákat jeleztük, a Wolters Kluwer Kft. Magyar Közlönyből származó tájékoztatása alapján. Az 51. héten a Magyar Közlöny 209-214. számai, az 52. héten a 215-223. számai jelentek meg.
Február közepéig elérhető a REACH Inkubátor harmadik és egyben utolsó nyílt felhívása adatvezérelt startupok számára. A felhívás célja, hogy elősegítse az ipari és személyes adatokon alapuló megbízható és biztonságos innovatív megoldások kifejlesztését.
Már lehet jelentkezni az AMULET projekt 2. nyílt felhívására!
Elkészült az AMULET (Advanced Materials & Manufacturing United for LightwEighT) projekt 1. nyílt felhívásának nyerteseit tartalmazó felsorolás. Emellett ugyanitt megtalálhatóak a nyertes projektek is, melyeket a kkv-k alkotta konzorciumok fognak közösen megoldani. https://amulet-h2020.eu/1st-open-call/
Az elmúlt évek tapasztalata alapján világos, hogy a problémák kikényszerítenek szükséges változásokat és reformokat. A kérdés az, hogy meg kell-e várni az aktuális válságokat, vagy stratégiai megközelítéssel a polgár, a cég, az intézmény szintjén folyamatosan a várható (előre jelezhető) kihívásokra készülünk és fejlesztjük magunkat, vállalkozásunkat, intézményünket. Az utóbbi út nagyobb fegyelmezettséget és szervezettséget kíván. Azonban sokkal eredményesebb, hatékonyabb, a környezetünkre is nagyobb és pozitívabb hatással van. Lehet állandóan a problémákra fókuszálni. De ha a lyuk helyett a sajtra figyelünk, úgy minden értelemben eredményesebbek leszünk. A fejlesztő vállalkozások már évek óta felkészültek egy esetleges energiaválságra, megszervezték alapanyag beszerzési rendszerüket, erősítették nemzetközi jelenlétüket. Hatásuk a megye minden vállalkozására kiterjed. A megye fejlődésének ők az alapkövei. Nagyon fontos üzenet minden döntési potenciállal és kritikus hatalommal rendelkező szervezet számára az összefogás szüksége. Ha a fenti intézmények és szervezetek összefognak az versenyelőny egy városnak, megyének, térségnek. Ha egyedül haladnak eredményesnek vélt saját pályájukon, az rövid távon is versenyhátrány. Üzen nekünk az újév a hosszú távú gazdaságfejlesztést tekintve is. Ha van közös stratégia, a gazdasági szereplők számára elfogadható fejlesztési irány, akkor az mindenféle politikai ciklusokon átívelő módon eredményesen szolgálja a térséget. Ha nincs, akkor az érdekcsoport közös érdek nélkül hajtja saját sikerét. Aztán mindannyian elkönyvelik sajátjuknak,
Folytatódik a Széchenyi Kártya Program, amely kedvezményes finanszírozási lehetőségeket biztosít a hazai kkv-szektornak. A kormány a Széchenyi Kártya Programon keresztül immár 20 éve biztosít a vállalkozások mindenkori finanszírozási igényeihez illeszkedő pénzügyi megoldásokat.
Az Európai Unió Szellemi Tulajdoni Hivatalának (EUIPO) tanulmánya szerint a szellemi tulajdonnal tudatosan foglalkozó KKV-k akár 20 százalékkal nagyobb bevételt érhetnek el, mint azok, akik nem rendelkeznek oltalmakkal.
Copyright © 2024 Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara – Adatkezelési tájékoztató – Közérdekű adatok – Kapcsolat